- Heeft actuele kennis van – en ervaring met/in – de arbeidsmarkt en de beroepen in de Techniekbranche en/of specifieke relevante en actuele vakkennis
- Heeft actuele kennis van vak- en beroepsgerichte toetsing / examinering
- Heeft kennis van en ervaring met het vaststellen van examens op basis van eindtermen en op basis van daarmee samenhangende richtlijnen
- Kan analytisch en gestructureerd werken in de ontwikkeling van examens. Is redactioneel/tekstueel vaardig
- Kan een examen toetsen op criteria en kwaliteitsstandaarden. Kan daarbij analytisch, nauwkeuring en onafhankelijk werken
- Kan een beargumenteerd oordeel vormen/formuleren over de mate waarin een uitgewerkt examen, of onderdelen daaruit, voldoen aan de criteria die daarvoor gelden en passen bij de eindtermen. Kan verbeter-adviezen formuleren
- Handelt vanuit kwaliteitsbewustzijn. Bezit een basishouding om vanuit onafhankelijkheid tot een oordeel te komen
- Kan in de uitvoering van zijn/haar werk voor de Vaststellingscommissie tot een goede balans komen in zorgvuldigheid en pragmatisme / haalbaarheid
- Kan naar aanleiding van reflectie, feedback en/of scholing de eigen werkwijze evalueren, verantwoorden en verbeteren en verbetervoorstellen formuleren voor de werkwijze van het vaststellen van examens
- Kan voldoende tijd vrijmaken voor de werkzaamheden en het zich eigen maken van relevante informatie.
Je kan op elk gewenst moment je voorkeuren inzien of wijzigen.